My GPS Tracker meest gestelde vragen

In onze FAQ vind je de meest gestelde vragen en de antwoorden daarvan. Je leest een uitgebreid antwoord op elke vraag. Zit je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze helpdesk. Wij helpen je graag verder.

FAQ My GPS Tracker Algemeen

Heb ik voor het gebruik van de My GPS Tracker software technische kennis nodig?

Voor het gebruik van onze software is geen technische kennis nodig. Met behulp van de handleidingen en instructiefilmpjes op Youtube worden de meeste functies duidelijk en stapsgewijs uitgelegd. Mochten de handleidingen en/of filmpjes niet voldoen, dan kun je altijd telefonisch contact opnemen via 033-2053466

Hoe nauwkeurig is mijn GPS-tracker?

De nauwkeurigheid van de locatie die GPS-tracker peilt, is afhankelijk van een aantal factoren. De belangrijkste is de locatie waar de GPS-tracker wordt geplaatst op het object. Bij een goede GPS verbinding is de gemiddelde afwijking tussen de 2,5 en 7,5 meter. Bij een goede verbinding kunnen onze GPS-trackers iedere 30 seconden een GPS locatie peilen.

Welke betaalmethodes hanteren wij?

Wij hebben de volgende betaalmethodes: iDeal, Mister Cash, bankoverschrijving en Credit Card. Dit zijn de betaalmethodes als je nieuwe connectiviteit aanschaft via onze webshop. Wanneer je een zakelijke klant bent bij My GPS Tracker ontvang je per kwartaal een factuur voor de connectiviteit die wij kunnen incasseren via automatische incasso.

Wat houdt connectiviteit in?

Connectiviteit zorgt ervoor dat je onbeperkt gebruik kunt maken van de diensten zoals het portaal,  data verbinding en services van My GPS Tracker. Wanneer je connectiviteit is afgelopen, kan je via de webshop dit opnieuw aankopen of verlengen. Indien je de connectiviteit periodiek middels factuur betaalt, dan loopt dit uiteraard stilzwijgend door en hoef je niet te doen en geen zorgen te maken over enige afloop van de connectiviteit.

Hebben jullie oplossingen die de exacte kilometerstand kunnen uitlezen?

Wij hebben een oplossing, deze kan worden geplaatst in de OBD-poort van het voertuig. De oplossing leest bij de meeste voertuigen de exacte kilometerstand en Brandstof niveau uit. Vraag jij je af of jouw voertuig geschikt is voor deze oplossing? Neem dan contact op via [email protected] of bel even naar 033-2053466

Hoeveel GPS Trackers en gebruikers kan ik toevoegen aan mijn account?

Je kunt onberkt gebruikers en GPS tracker toevoegen aan je account.

Moet ik betalen voor een sms functie?

In onze basic software betaald u per sms een halve abonnementsdag (0,5). In onze premiumsoftware is het inbegrepen.

Hebben jullie GPS Trackers met een SCM keurmerk?

Onze GPS Trackers hebben geen SCM keurmerk die sommige verzekeraars verreisen. Wij weten uit ervaring dat niet iedere verzekeraar dit keurmerk verreist. Het verschil tussen wel en niet SCM goedgekeurd, is dat erbij een SCM oplossing een meldkamer is inbegrepen. Via deze meldkamer kunnen diefstallen worden gemeld of word er automatisch een melding gestuurd naar deze meldkamer.

Welke kosten zijn er verbonden aan het gebruik van My GPS Tracker?

De kosten bestaan uit twee delen: hardware (eenmalige kosten) en de connectiviteit.  Kosten voor de connectiviteit kun je vooraf inkopen voor verschillende periodes (3, 12 of 24 maanden) en zonder contract (pre-paid). Ook is het mogelijk middels periodieke facturatie de kosten voor de connectiviteit te voldoen. Naast bovengenoemde kosten zijn er geen andere (verborgen) kosten verbonden aan het gebruik van My GPS Tracker, ook niet als je de grens over gaat en gebruik in het buitenland.

Waarom werkt mijn GPS-tracker niet?

Maakt de GPS Tracker geen connectie met de online software nadat deze in je voertuig is geplaatst, of als je de GPS-tracker hebt aangezet? Neem dan direct contact met ons op door een mail te sturen of door te bellen naar 033-2053466

Waarom lukt inloggen in de software niet?

Wanneer je het niet lukt om in te loggen met je aangemaakte gebruikersnaam en wachtwoord, check dan eerst of je de juiste gegeven hebt ingevoerd. Als deze correct zijn en het inloggen lukt nog steeds niet, neem dan direct contact op met de helpdesk. Dit kan via e-mail of door te bellen naar 033-2053466

Is jullie kilometer- en rittenregistratie goedgekeurd door de Belastingdienst?

Wij hebben in onze software een rapport die exact conform de eisen van de Belastingdienst is. Dit betekent dat alle gegevens die de Belastingdienst eist bij een rittenregistratie vermeld worden. Wij hebben niet specifiek het keurmerk rittenregistratie. Dit is ook geen vereiste om een rittenregistratie bij te houden en ook bij eventuele controle van de belastingdienst word je in beide gevallen nog altijd gecontroleerd.

Moet ik de kilometerstand in de software eens in de zoveel tijd nakijken met de werkelijke kilometerstand?

Het is zeker aan te raden om de kilometerstand in de software te vergelijken met de werkelijke kilometerstand. De gereden kilometers die worden bijgehouden in de software zijn vaak GPS kilometers en daar zit gemiddeld een afwijking in van 8% met de werkelijke kilometerstand. Deze 8% is een afwijking die de Belastingdienst goedkeurt. Nadat de kilometerstand is nagekeken, moet deze correctie worden vastgelegd in het rapport. Wij bieden tevens GPS trackers die met de meeste voertuigen kan communiceren en de werkelijke kilometerstand uit de auto kunnen halen, waardoor er geheel geen afwijking is. Heb je hier vragen over? Neem dan contact met ons op door een mail te sturen of door te bellen naar 033-2053466

Kun je met jullie oplossingen een voertuig op afstand uitschakelen?

Met onze oplossingen ben je in staat om via je smartphone of desktop een bericht te sturen naar de GPS-tracker, die zorgt ervoor dat het voertuig of de machine niet meer gestart kan worden. Let op: een rijdend voertuig of machine kan niet stilgezet worden. Pas zodra het contact uitgezet wordt, kan de machine of voertuig niet meer gestart worden.

Hoe weet ik wanneer mijn abonnementsdagen verlopen zijn?

Wanneer je een prepaid opwaardering doet eens in de zoveel tijd dan kun je de resterende dag inzien via webbrowser portaal. Je krijgt automatisch 7 dagen voordat het abonnement verloopt een melding via de mail.

Waar kan ik mijn abonnementsdagen opwaarderen?

Je kunt via onze website je abonnementsdagen opwaarderen. Rechtsboven aan onze website staat een knop 'Direct opwaarderen' als je daar op klikt kom je in de webshop voor het opwaarderen. Hier kunnen kiezen uit drie prepaid opties; 3 maanden, 12 maanden of 24 maanden. Bij meer dan 5 actieve GPS Tracker kun je een offerte aanvraag doen voor verlenging.

FAQ My GPS Basic software

Heb ik voor het gebruik van de My GPS Tracker basic software technische kennis nodig?

Voor het gebruik van onze software is geen technische kennis nodig. Met behulp van de handleidingen en instructiefilmpjes op Youtube worden de meeste functies duidelijk en stapsgewijs uitgelegd. Mochten de handleidingen en/of filmpjes niet voldoen, dan kun je altijd telefonisch contact opnemen via 033-2053466

Hoelang word mijn data bewaard?

In onze basic software word je data voor 12 maanden bewaard. Na 12 maanden word al de rittendata automatisch verwijderd. Ons advies luid dan ook altijd zorg ervoor dat je de benodigde gegevens download in een rapportage en sla deze op.

Hoe werkt het belastingsrapport van My GPS Tracker in basic software?

Het rapport wat wij hebben ontwikkeld voor onze basic software bevat alle benodigde gegevens die de Belastingdienst verreist. Alle ritten die worden gereden worden opgeslagen in het rapport, onder het label zakelijk. Wanneer je prive ritten maakt kun je dit eenvoudig aangegeven in het rapport door in de kolom van prive de aantal prive gereden kilometers.

Kan ik meldingen (notificaties) instellen in de basic software

Je kunt in de software diverse meldingen instellen die je tijdig waarschuwen bij ongewenste gebeurtenissen. Hierbij kun je denken aan; te hoge snelheid melding, ruw rijgedrag, zware botsing, sabotage melding etc.

Op welke manieren kan ik een notificatie ontvangen via basic software?

Je kunt meldingen ontvangen via SMS, pushberichten, e-mail, systeemmelding.

Kan ik een rapportage automatisch ontvangen via de mail?

In onze basic software heb je de mogelijkheid om een rapport automatisch te ontvangen via de mail. Dit kan op dagelijkse basis, wekelijks en maandelijks. Bij het ontvangen van het rapport in je mail moet je er wel opletten dat je het rapport nog download en opslaat op uw PC.

Kan ik een geofence aanmaken waarmee ik een gebied kan markeren zodat ik meldingen ontvang als de zone word verlaten of binnengetreden wordt?

Dit is mogelijk. Hiervoor moet u eerste een teken op de kaart en opslaan. Daarna kunt u bij notificaties een melding toevoegen die kan zeggen of het object de zone verlaat of binnentreed.

Heeft de basic software een APP voor mij Smartphone?

Voor onze basic software hebben wij een webbased app. Voor android werkt deze via een webbrowser pagina en voor iOs werkt de APP nog als een opzich zelf staande APP. Wanneer een APP voor u belangrijk is, kunnen wij je oversluiten naar de premium software.

Kan ik sub-gebruikers toevoegen met beperkte rechten?

Dit is mogelijk. Je kunt in de sofware eenvoudig gebruikers toevoegen met een specifiek aantal rechten. Bij het aanmaken de sub-gebruiker krijgt deze gebruikers automatisch een mail met zijn gegevens.

FAQ My GPS Premium software

Wat is het verschil tussen de basic software en premium?

Met onze premium software zijn wij instaat onze klanten een specifiek en opmaat gemaakte online omgeving te bieden. Hierin kunnen wij zo goed als de gehele look and feel inrichten naar de wens van de klant.

Hoe kan notificaties ontvangen via de premium software?

In onze premium software hebben een breed aantal mogelijkheden om meldingen te ontvangen. Dit kan op de volgende manieren; SMS, pushbericht, systeembericht, via slack, via telegram of e-mail.

Kan ik status veranderingen direct zichtbaar maken in een overzicht?

In de premium software hebben een onbeperkt veel mogelijkheden om status veranderingen of meldingen te laten zien in de vorm van icoontjes of tekst veranderingen. We kunnen meerdere voorwaarden koppelen aan één melding waardoor je zeker weet dat de melding correct is.

Welke rapportages kan ik instellen via de premium software?

In de basis zijn er een aantal standaard rapportages zoals; rittenregistratie compact, rittenregistratie uitgebreid, notificatierapport, draaiurenrapport compact en uitgebreid. Wanneer je opzoek bent naar een andere type rapport bel ons gerust op 033-2053466.

Kan ik een rapportage opmaat gemaakt krijgen?

Ja dat is mogelijk. Wij kunnen nagenoeg alle gegevens die binnenkomen in de software verwerken in een rapport. Hierbij moet je wel rekening houden met dat het maatwerk is en dus een investering van tijd en geld is. Bel voor de mogelijkheden met onze specialisten.

Kun je via de APP en desktop berichten versturen naar de GPS Tracker om een aktie te laten uitvoeren?

Dit kan zowel via de APP als desktop. De berichten worden via sms verzonden naar de GPS tracker en word binnen 20 seconden behandelt door het apparaat als deze in een online status staat.

Is er een APP beschikbaar voor het Premium portaal?

Voor zowel Android als iOS is de Fleet APP beschikbaar. Als je zoekt op Fleet: mobile fleet management dan vindt je de app. Het logo van de app is rood met een witte F.

Is er een open API beschikbaar voor het Premium Portaal die gebruikt kan worden voor koppelen van systemen?

Dit is beschikbaar en gewoon online in te zien. Via onderstaande link krijg je alle benodigde documentatie:

https://support.gpsgate.com/hc/en-us/articles/360016602140-REST-API-Documentation