Einsteinweg 35A | 3752 LW | Bunschoten
033- 205 34 66 (08:30 - 12:00 en 13:00 - 17:00)

FAQ

Op onze FAQ vindt u uitgebreide antwoorden op veelgestelde vragen. Zit uw vraag of antwoord er niet tussen? Lees dan onze handleiding of neem contact ons op. Wij helpen u graag verder!

Heb ik voor het gebruik van My GPS Tracker technische kennis nodig?

Wanneer uw device is geïnstalleerd dan kunt u eenvoudig en veilig inloggen op het portaal van My GPS Tracker. Via het portaal kunt u vervolgens uw objecten volgen, notificaties
instellen en meer. Om de een goed inzicht te krijgen in de verschillende functies van ons portaal adviseren wij u om deze handleiding door te nemen.

Hoe nauwkeurig zijn de devices van My GPS Tracker?

De locatie van een device wordt bepaald door gebruik te maken van GPS satellieten. Hoe meer signalen de My GPS Tracker kan ontvangen hoe nauwkeuriger de locatie bepaald kan worden.
De nauwkeurigheid van de devices hangt verder af van de technologie in het device. De afstand varieert van 7,5 tot 2,5 meter nauwkeurig. De GPS devices hebben bij goed bereik binnen 35 seconden een verbinding met de GPS Satelliet(en).

Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?

Wanneer u via onze webshop hardware of connectiviteit inkoopt dan kunt u veilig en eenvoudig betalen middels iDeal, PayPal, Mister Cash of een bankoverschrijving. Wanneer u meerdere devices afneemt en gebruik maakt van periodieke facturatie is betaling middels factuur ook mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze supportafdeling.

Wat houdt de “Connectiviteit” in?

Connectiviteit zorgt ervoor dat u onbeperkt gebruik kunt maken van de diensten en services van My GPS Tracker. Wanneer uw connectiviteit is afgelopen dient u dit via de webshop aan
te kopen. Indien u de connectiviteit periodiek middels factuur betaalt dan hoeft u zich geen zorgen te maken over het aflopen van de connectiviteit.

Welke kosten zijn er verbonden aan het gebruik van My GPS Tracker?

De kosten bestaan uit twee delen: Hardware (eenmalige kosten) en Connectiviteit.De kosten voor de connectiviteit kunt u vooraf inkopen voor verschillende periodes (3, 12 of
24 maanden) en zonder contract (pre-paid). Bij meerdere devices is het ook mogelijk om middels periodieke facturatie de kosten voor de connectiviteit te voldoen. Naast bovengenoemde kosten zijn er geen andere (verborgen) kosten verbonden aan het gebruik van My GPS Tracker ook niet voor gebruik in het buitenland.

Is het mogelijk om geofencing/zonebeveiliging in te stellen?

Ja dat is mogelijk. In het online portaal van My GPS Tracker zijn geofences (een virtuele afbakening) eenvoudig in te stellen. Wanneer u deze heeft ingesteld en uw object verlaat of betreedt het geofence ontvangt u een alarmering in de vorm van een e-mail, SMS of een pushbericht. Hoe u eenvoudig geofencing/zonebeveiliging kunt instellen staat beschreven in deze
handleiding (3.2)

Hoe kan ik de geschiedenis van het device bekijken?

Wanneer u inlogt via het online webportaal van My GPS Tracker kunt u de locatiegeschiedenis overzichtelijk bekijken. Lees hiervoor deze handleiding (3.3).

Het device verstuurt geen locatie als deze niet beweegt?

Dat is correct, door de speciale energiebesparingsmodus verzendt het device geen locaties als het niet in beweging is. Zodra het device weer beweegt dan begint deze gelijk de locaties
te verzenden.

Wat moet er geïnstalleerd worden om My GPS Tracker te gebruiken?

Dit is afhankelijk van het gekozen type device. Zie hiervoor onderstaande toelichtingen. Zodra het device is geplaatst/geïnstalleerd kunt u via het My GPS Tracker webportaal
inloggen om uw object te bekijken en verder in te stellen.

• Bedraad Device (Wired)
Wanneer u de keuze heeft gemaakt voor een bedraad device dan dient deze aangesloten te worden op een stroompunt in het te volgen object.. Wij adviseren om een bedraad device te laten installeren door een erkend installateur om het risico op schade te beperken.

• OBD Device
Heeft u de keuze gemaakt voor een OBD dan dient u deze in te pluggen op de OBD poort van het te volgen object. Zodra de OBD in de OBD poort is geplaats wordt deze automatisch voorzien van stroom.

• Standalone Device (3.0)
Indien u de keuze gemaakt heeft voor een standalone device dan is deze voorzien van een eigen stroomvoorziening. Hierdoor is het device direct operationeel. Wij adviseren om bij het eerste gebruik de accu volledig op te laden. U kunt vervolgens het device gebruiken in het te volgen object.

Indien u twijfelt over welk model u heeft, neem dan contact op met onze supportdesk.

Hoe maakt het GPS device verbinding?

My GPS Tracker devices werken via GPRS en GPS. Als eerste wordt de locatie van het device bepaald via GPS, waarna deze locatie gegevens verzonden worden naar onze server, dit gebeurd via GPRS. U kunt vervolgens de locatie van het device terugzien in de portal van My GPS Tracker; zowel via uw webbrowser als via de smartphone.

In welke landen werkt My GPS Tracker?

Wij maken gebruik van speciale buitenlandse simkaarten waardoor My GPS Tracker werkt in meer dan 85 landen, waaronder heel Europa. Hieronder vindt u een lijst van landen waarin de
My GPS Trackers zonder extra kosten gebruikt kunnen worden. Heeft u vragen over andere landen, neem dan contact op via 033-2053411.

Albania, Algeria, Armenia, Aruba, Australia, Austria, Bangladesh, Belgium, Bulgaria, China,
Croatia, Cyprus,Czech Republic, Denmark, El Salvador, Estonia, Faeroe Islands, Finland,
France, Germany, Ghana, Greece, Guyana, Haiti, Hong Kong, Hungary, Iceland, India, Ireland,
Israel, Italy, Jamaica, Japan, Jersey & Guernsey – Channel Islands, Kazakstan, Laos, Latvia,
Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malaysia, Malta, Martinique, Netherlands, Netherlands
Antilles, New Zealand, Norway, Pakistan, Panama, Poland, Portugal, Republic of Korea,
Romania, Russian Federation, Saudi Arabia, Slovakia, Slovenia, South Africa, Spain, Suriname,
Sweden, Switzerland, Trinidad and Tobago, Turkey, Ukraine, United Arab Emirates, United
Kingdom, United States, Uzbekistan.

Waarom werkt mijn GPS device niet?

Als uw device helemaal niet werkt dan kunt u in geval van een mobiel device het device aan de oplader leggen en op de noodknop drukken. Heeft dit geen effect?

Neem dan contact met ons op via support@mygpstracker.nl of bel 033-2053466. Indien het een ingebouwd device betreft verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen.

Netwerkverbinding

Om een locatie te kunnen peilen heeft een GPS device 2 zaken nodig: een GPS verbinding en een netwerkverbinding.  De netwerkverbinding zorgt ervoor dat het GPS device in bijvoorbeeld uw voertuig contact maakt met onze server. Door deze verbinding is voor u de locatie etc. zichtbaar in het My GPS Tracker portaal.

In het My GPS Tracker portaal kunt u zien of de netwerkverbinding succesvol is. Naast de naam van uw GPS device staan twee bereik icoontjes waar de linker voor een netwerkverbinding staat. Wanneer het bereik icoontje zwart is, is de verbinding succesvol.

GPS verbinding

Om een locatie te kunnen peilen heeft een GPS device 2 zaken nodig: een GPS verbinding en een netwerkverbinding.  De GPS verbinding zorgt ervoor dat het GPS device in uw voertuig, object of materieel contact maakt met de satellieten die de positie van uw device bepalen.

In het My GPS Tracker portaal kunt u zien of de verbinding succesvol is. Naast de naam van uw GPS device staan twee bereik icoontjes waar de rechter voor een GPS verbinding staat. Wanneer het bereik icoontje zwart is, is de verbinding succesvol.

Routehistorie

In het My GPS Tracker portaal heeft u inzicht in de geschiedenis van de ritten/routes van uw voertuigen, objecten, werknemers of materieel. Zo ziet u de precieze route op de kaart met informatie over stops en gebeurtenissen tijdens deze route.

Reisoverzicht

Via het My GPS Tracker portaal heeft u toegang tot verschillende rapportages. Eén zo’n rapportage is ‘reisoverzicht’. Via dit rapport heeft u inzicht in:

  • Vertrektijd
  • Vertreklocatie
  • Aankomst tijd
  • Aankomst locatie
  • Duur rit
  • Afstand rit
  • Gemiddelde snelheid

Ritten en stops rapport

Via het My GPS Tracker portaal heeft u toegang tot verschillende rapportages. Eén zo’n rapportage is ‘ritten en stops’. Via dit rapport heeft u inzicht in:

  • De van-tot tijd dat een voertuig of object in beweging of gestopt is.
  • De totale tijd dat een voertuig of object in beweging is geweest.
  • De lengte van de rit in kilometers.
  • De locatie waar het voertuig of object gestopt is.

Draaiurenregistratie

Via het My GPS Tracker portaal kun u automatisch een rapport downloaden die de draaiuren/motoruren van uw materieel bijhoudt. Hier genereert u data als datum, start- en eindtijd, start- en eindlocatie en totale looptijd. Door de motoruren te registreren kunt u o.a. tijdig onderhoud plannen en heeft u de kosten per draaiuur inzichtelijk.

Hierbij is de volgende data inzichtelijk:

  • Starttijd en startlocatie motor
  • Eindtijd en eindlocatie motor
  • Totale looptijd motor.

Sub-accounts

Via een sub-account kunt u als hoofdaccount bijvoorbeeld uw werknemers toegang verlenen tot het My GPS Tracker portaal. Hier kunt u diverse rechten toekennen om de mogelijkheden en inzichten te beperken of juist te verruimen.

OBD

De OBD tracker (on board diagnostics) is een plug and play device. Dat wil zeggen; u plugt de tracker in op de OBD poort van uw voertuig waarna de tracker volledig operatief is. Dit device wordt toegepast bij organisaties die flexibel willen zijn in het gebruik van de tracke of in het geval van beperkte technische kennis.

Live tracking

De GPS devices van My GPS Tracker maken gebruik van live tracking. Hierdoor ziet u in het My GPS Tracker portal altijd de actuele locatie van uw voertuigen, objecten of materieel. Dit is wél afhankelijk van de verzendsnelheid (locatie-interval) die u instelt in het portaal. Stelt u in dat uw voertuig of object elke 30 seconden zijn locatie moet verzenden, dan ziet u om de 30 seconden de actuele locatie in het portaal.

Beveiligde routes

Via het My GPS Tracker portaal kunt u routes beveiligen. Dit doet u door vooraf een te rijden route te markeren. Door de route te beveiligen ontvangt u een melding (notificatie) wanneer een huurder, werknemer e.d. afwijkt van de route. Hierdoor kunt u de berijder tijdig aansporen de juiste route te nemen.

Connectiviteit

Connectiviteit verzorgt de dataverbinding tussen uw voertuig, werkmaterieel of objecten en het My GPS Tracker portaal. Door de uitwisseling van deze data worden o.a. live posities bepaald, notificaties verstuurd worden en rapportages samengesteld.

Belastingdienst rapportage

Wanneer u uw kilometer- en rittenregistratie bij wilt houden kunt u via het My GPS Tracker portaal automatisch een rapportage downloaden met informatie die voldoet aan de eisen van de Belastingdienst omtrent kilometerregistratie. Daarbij ontvangt u de vereiste gegevens al datum rit, kilometerstanden, vertrek- en aankomstadressen en het totaal aantal kilometers.

Tracking portal

Via de My GPS Tracker portal (portal.mygpstracker.nl) kunt u uw voertuigen, objecten, werkmaterieel e.d. live volgen en beheren in uw persoonlijke online omgeving. Hier kunt u o.a. ritten en routes bekijken, notificaties instellen, rapportages downloaden en rollen toekennen aan andere gebruikers.

Rapportages

De GPS devices van My GPS Tracker leggen een verscheidenheid aan data vast. Deze data wordt vertaald in verschillende rapportages. Per GPS device of object en voertuig kunt u (automatisch) rapportages downloaden in het online portaal. Bijvoorbeeld een rapportage met:

  • Overzicht gebruiksuren
  • Kilometer- en rittenregistratie volgens eisen Belastingdienst
  • Reisoverzicht met locaties
  • Stop en reistijden

Deze rapportages kunt u handmatig downloaden of automatisch laten versturen naar uw e-mailadres.

Verzendsnelheid

In het My GPS Tracker portaal kunt u de verzendsnelheid van uw GPS device instellen. De verzendsnelheid staat voor de locatie-interval van het device. Dat wil zeggen; om de XX tijd verstuurt het device zijn locatie naar ons portaal.

Een GPS device met een verzendsnelheid van een uur verstuurt zijn locatie dus één keer in het uur. Wanneer uw GPS device gebruikt maakt van een batterij, zal een hogere verzendsnelheid -bijvoorbeeld elke 10 seconde- zorgen voor een batterij die sneller leegloopt.

Kilometerregistratie

Kilometer (of rittenregistratie) is het bijhouden van kilometers die u rijdt in een auto van de zaak. Het registreren van zakelijke kilometers is van belang om aan de Belastingdienst aan te kunnen tonen dat u niet meer dan 500 kilometer per jaar privé rijdt. Rijdt u meer dan 500 privé kilometers? Dan betaalt u bijtelling; een belasting over het privé gebruik van uw zakelijke auto.

Notificaties

Notificaties zijn diverse triggers die u op de hoogte houden van belangrijke events. U ontvangt deze meldingen via een pushbericht op uw smartphone, tablet of via SMS en online portaal.

U kunt bijvoorbeeld een notificatie ontvangen wanneer:

  • Een object een beveiligde zone verlaat.
  • Een voertuig een extreem rijgedrag weergeeft.
  • Een verhuurd object buiten afgesproken uren gebruikt wordt.

Vragen? Live Chat

0000