Einsteinweg 35A | 3752 LW | Bunschoten
033-20 53 466 (09:30 - 12:00 en 13:00 - 16:30)

FAQ

Veelgestelde vragen

Op onze FAQ pagina vindt u uitgebreide antwoorden op veelgestelde vragen. Zit uw vraag of antwoord er niet tussen? Bekijk de supportpagina of neem contact op met onze klantenservice.

Waarom doet mijn tracker het niet?

Als uw tracker niet werkt kunt u in geval van een mobiele tracker allereerst de tracker aan de oplader leggen en op de noodknop drukken. Heeft dit geen effect dan kunt u ons een e-mail sturen of telefonisch contact opnemen op 030-3200 159.

Werkt de My GPS Tracker ook in het buitenland?

Ja, doordat wij gebruik maken van speciale buitenlandse simkaarten werken de My GPS Trackers in meer dan 85 landen, waaronder heel Europa. Hieronder vindt u een lijst van landen waarin de My GPS Trackers zonder extra kosten gebruikt kunnen worden. Heeft u vragen over andere landen, neem direct contact met ons op.

Albania, Algeria, Armenia, Aruba, Australia, Austria, Bangladesh, Belgium, Bulgaria, China, Croatia, Cyprus,Czech Republic, Denmark, El Salvador, Estonia, Faeroe Islands, Finland, France, Germany, Ghana, Greece, Guyana, Haiti, Hong Kong, Hungary, Iceland, India, Ireland, Israel, Italy, Jamaica, Japan, Jersey & Guernsey – Channel Islands, Kazakstan, Laos, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malaysia, Malta, Martinique, Netherlands, Netherlands Antilles, New Zealand, Norway, Pakistan, Panama, Poland, Portugal, Republic of Korea, Romania, Russian Federation, Saudi Arabia, Singapore, Slovakia, Slovenia, South Africa, Spain, Suriname, Sweden, Switzerland, Trinidad and Tobago, Turkey, Ukraine, United Arab Emirates, United Kingdom, United States, Uzbekistan.

Hoe maakt de tracker verbinding?

De My GPS Trackers werken via GPRS en GPS. Eerst wordt de locatie bepaald via GPS, daarna worden deze verzonden naar onze server via GPRS. Ze worden verzonden via internet. Je kunt de locatie van de tracker terugzien via uw webbrowser en via de smartphone app, welke beschikbaar is voor iOS en Android.

Moet ik zelf nog iets installeren voor gebruik?

Nee, de My GPS Trackers worden klaar voor gebruik geleverd. Plug & Play! Je hoeft alleen de tracker aan te zetten en naar de Tracking Portal te surfen (http://portal.mygpstracker.nl) waar je de locatie van de tracker kunt zien.

Waarom stuurt de tracker geen locatie als hij stil staat/ligt?

Door de speciale energiebesparingsmodus verzendt de tracker geen locaties als de tracker niet in beweging is. Als de tracker bewogen wordt begint hij gelijk weer met verzenden.

 

 

Kan ik ook de locatiegeschiedenis van de tracker bekijken?

Ja, via de online portal kunt u de locatiegeschiedenis overzichtelijk bekijken. Hoe dit moet staat in de bijgeleverde handleiding. Als u deze kwijt bent kunt u deze op de website vinden via http://usermanual.mygpstracker.nl

Ondersteund My GPS Tracker ook geofencing?

Ja, in de Tracking Portal zijn geofences (een virtuele afbakening) in te stellen. Als de Geofence wordt betreden of verlaten kunt u een notificatie ontvangen in de vorm van een e-mail, SMS of WhatsApp bericht. Hoe dit moet staat in de bijgeleverde handleiding. Als u deze kwijt bent kunt u deze op de website vinden via http://mygpstracker.nl.transurl.nl/handleidingen/

Zijn er nog extra kosten verbonden aan het gebruik van de My GPS Tracker?

Je betaalt eenmalig een scherpe aanschafprijs voor een GPS tracker. Bij de tracker krijg je gratis 14 dagen “connectivity”. Dat is onbeperkt live GPS tracking via de Tracking Portal.

Daarnaast koop je per tracker connectivity voor 3, 6, 12 of 24 maanden, veilig via iDeal, PayPal, Mister Cash of bankoverschrijving en zonder contract. Er zijn daarnaast geen andere onverwachte kosten, ook niet voor gebruik in het buitenland. Bekijk welke landen gedekt zijn.

De prijs voor connectivity is opgebouwd uit twee componenten. Een deel dekt de kosten voor de dataverbindingen van jouw tracker en van de rest onderhouden en verbeteren we onze services. Nieuw zijn bijvoorbeeld notificaties via WhatsApp.

Hoe nauwkeurig is de My GPS Tracker?

Hoe meer satellieten de My GPS Tracker kan ontvangen hoe nauwkeuriger de locatie bepaald kan worden. De nauwkeurigheid van de trackers hangt verder af van de technologie in de tracker. De afstand varieert van 7,5 tot 2,5 meter nauwkeurig. De GPS trackers hebben bij goed bereik binnen 35 seconden een GPS fix.

Heb ik technische kennis nodig om de My GPS Tracker te kunnen gebruiken?

Nee, u hoeft alleen maar het product in te schakelen en in te loggen op de Tracking Portal (http://portal.mygpstracker.nl). Net zoals u inlogt op bijvoorbeeld uw e-mailaccount. Iedereen die naar deze website genavigeerd heeft kan ook het systeem gebruiken.

Wat zijn de jaarlijkse kosten voor het gebruik van de My GPS Tracker?

In de My GPS Tracker zit een simkaart met een tegoed voor 14 dagen GPS tracking, ingaande op het momenten van activatie van de tracker. Het gebruik van de online portal en app is gratis. Na de periode van 14 dagen kunt u zelf uw tegoed opwaarderen via de website van My GPS Tracker, per 3, 6, 12 of 24 maanden.

Vragen? Live Chat

0000